Koła zamachowe dwumasowe ulegają dość często awariom, nawet już po przejechaniu 70 tys. km  mimo, że producenci aut deklarują prawidłową pracę koła dwumasowego  przy 160 tys. km.

Koło dwumasowe może być uszkodzone jeśli:

- słyszymy wydobywający się hałas podczas zapłonu i wyłączania silnika;
- czujemy drgania podczas pracy silnika na biegu jałowym;
- jest odczuwalna nierówna praca silnika;
- odczuwalne są drgania przenoszone na karoserię;
- słyszymy wydobywające się z okolicy skrzyni biegów wszelkiego rodzaju hałasy.

Według producentów, sprzęgła w samochodach, przy prawidłowej eksploatacji, powinny działać prawidłowo do 120 – 180 tys. przejechanych kilometrów. Każdy z kierowców ma inną technikę jazdy i "żywotność” sprzęgła zależy od sposobu prowadzenia auta. Kierowcy z „ciężką nogą” szybciej zużywają sprzęgła.

Można podejrzewać, że sprzęgło uległo zużyciu, gdy:

- pedał sprzęgła  „bierze"  coraz wyżej;
- samochód kategorycznie odmawia podjechania pod niewielką górkę;
- w czasie jazdy silnik osiąga coraz wyższe obroty, ale auto nie zwiększa prędkości;
- są problemy z włączaniem biegów, szczególnie pierwszego i wstecznego;